„Content marketing i social media” – nowe wydanie bestsellera B. Stawarz-Garcii

"Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów"

„Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów”

„Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów” to nowe wydanie „Content marketingu po polsku” – popularnej książki Barbary Stawarz-Garcii, wydanej w 2017 r. Publikacja została uzupełniona o szczegółowe omówienie komunikacji w social media, pisanie pod smartfony oraz femvertising, czyli komunikację skierowaną do kobiet. To książka przydatna dla każdego, kto komunikuje się w sieci i chce budować zaangażowaną społeczność, więc będzie pomocną lekturą dla niejednego blogera. Wiele się z niej dowiedziałam, a do niektórych rozwiązań – przekonałam.

Barbara Stawarz-Garcia to znana specjalistka e-marketingu i komunikacji internetowej, z 13-letnim doświadczeniem w zawodzie. Mówczyni, szkoleniowiec, wykładowca uniwersytecki, autorka licznych publikacji o marketingu w Internecie; kobieta uznana w 2016 roku przez magazyn „Brief” za jedną z najbardziej kreatywnych osób w biznesie. Prowadzi agencję content marketingową Happy Content. Jej poprzednia książka „Content marketing po polsku” stała się bestsellerem i pomogła niejednemu copywriterowi, pijarowcowi i marketingowcowi w codziennej pracy.

Niedawno na rynku ukazało się drugie wydanie tej książki poszerzone o to, co w sieci wydarzyło się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.

„Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów”. Dla kogo to książka

  • marketingowców
  • osób zajmujących się PR-em
  • osób zajmujących się komunikacją i budową marki
  • social media managerów
  • blogerów
  • influencerów
  • dziennikarzy
  • właścicieli firm

„Content marketing i social media” – ciekawa konstrukcja książki

Na uwagę zasługuje ciekawa konstrukcja książki, która lepiej pozwala zobrazować czytelnikowi działania content marketingowe w Internecie, czyli tworzenie wirtualnego domu dla marki. Rozdziałów jest osiem, odpowiadają one poszczególnym pomieszczeniom w domu. Według autorki, ta metafora oddaje emocje, jakie powinny towarzyszyć nowoczesnym działaniom marketingowym.

  1. Kuchnia – tu został opisany wstęp do content marketingu. Jak wygląda rynek content marketingu w Polsce, jakie są mity na temat tej branży?
  2. Przedpokój – dowiecie się z niego, czym jest persona, jak ją budować; jak stworzyć dla niej mapę empatii. Autorka punktuje też najważniejsze cechy współczesnego konsumenta.
  3. Gabinet – trzeci rozdział zawiera konkretne, skondensowane porady dotyczące webritingu, czyli pisania tekstów do Internetu. Mnóstwo wiedzy o algorytmach Google’a, m-copywritingu (pisaniu tekstów na smartfony), indeksie czytelności treści, blogach, tytułach e-maili, podcastach, postach na Facebooku czy Twitterze, e-commerce.
  4. Jadalnia – znajdziesz tu wszystko co chcesz wiedzieć a temat strategii content marketingowej.
  5. Warsztat – skoro warsztat, musi być praktycznie i muszą być narzędzia. Które są najskuteczniejsze w działaniach content marketingowych? Czy wszystkie dostępne narzędzia są wykorzystywane?
  6. Ogród – jak skutecznie dystrybuować treści? Wszystko o recyklingu treści, SEO, zwiększaniu ruchu i growth hackingu.
  7. Garderoba – jeśli działając w sieci, kierujesz treści do kobiet, musisz ten rozdział dokładnie przeczytać.
  8. Poddasze – ostatni rozdział jest podsumowaniem całości i zapowiedzią tego, co będzie się działo w przyszłości w content marketingu.

Książka Barbary Stawarz-Garcii to poradnik pełen wartościowych treści. Autorka odwołuje się do licznych badań, podaje dane, wyniki sondaży – słowem same konkrety. Przy omawianiu budowania marki i przyciągania klientów podpiera się autentycznymi historiami polskich i światowych marek. Warto uczyć się na tych przykładach.

Poradnik jest naszpikowany wiedzą i doświadczeniem autorki. Podczas lektury nie można się znudzić.

Na stronie wydawcy książka obecnie jest w promocji i kosztuje 42,48 zł zamiast 59 zł. Polecam!

Katarzyna Grzebyk

Witaj! Mam na imię Katarzyna. Jestem mamą dwójki dzieci oraz żoną żołnierza. Od 12 lat zawodowo "bawię się" słowem - jestem dziennikarką, redaktorem i korektorem tekstów. Mieszkam w małej wsi na Podkarpaciu. Czasem piszę wiersze i opowiadania. Czytasz właśnie mój lifestylowy blog o literaturze, dziennikarstwie i rodzinie. Chcesz poznać mnie lepiej? Zapraszam na stronę "O mnie"

You may also like...

  • Barbara Stawarz

    Dziękuję za tak miłe słowa!

  • Ja nie znoszę marketingu, choć w życiu miałam z nim sporo do czynienia i podobno – paradoksalnie – mam do niego talent 😉

    • Cóż za sprzeczność:-) Na podstawie niektórych twoich wpisów (z np. różnym pięknym rękodziełem – torebki, czapki itp), myślę że masz spory talent w tej dziedzinie, nawet jeśli celem wpisu nie są działania marketingowe. 🙂

  • Piotr Szostak

    Ciekawa propozycja. O marketingu w internecie nigdy za dużo 🙂 Dopiszę do listy książek do przeczytania.

  • Ola Bednarek

    W jakim stopniu nowe wydanie uzupełnia poprzednie? 🙂 Przeczytałam pierwsze i nie chciałabym kupować bez sensu drugi raz tego samego.

    • Nie czytałam poprzedniej, więc dokładnie nie wyjaśnię Ci, czym się różni w treści poszczególnych rozdziałów, ale na pewno jest nowy rozdział o femvertisingu, czyli komunikacji skierowanej do kobiet. Są też analizowane „przypadki” z ostatnich miesięcy.

  • Webska

    Miałam przyjemność uczestniczyć w szkoleniu połączonym z warsztatami z Basią. Wróciłam przepełniona wiedzą i tak niesamowicie zmotywowana. Upewniłam się, że podążam odpowiednią ścieżką i uzupełniłam swoją wiedzę. To jedno z najlepszych szkoleń, w których brałam udział stąd wiem, że ksiązka jest moim must have.

    • Wiem, że Basia jest cenioną prelegentką na InternetBecie. Kilka razy uczestniczyłam w tej konferencji, ale nie miałam okazji wysłuchać jej wykładu:-(