„Content marketing i social media” – nowe wydanie bestsellera B. Stawarz-Garcii
„Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów” to nowe wydanie „Content marketingu po polsku” – popularnej książki Barbary Stawarz-Garcii, wydanej w 2017 r. Publikacja została uzupełniona o szczegółowe omówienie komunikacji w social media, pisanie pod smartfony oraz femvertising, czyli komunikację skierowaną do kobiet. To książka przydatna dla każdego, kto komunikuje się w sieci i chce budować zaangażowaną społeczność, więc będzie pomocną lekturą dla niejednego blogera. Wiele się z niej dowiedziałam, a do niektórych rozwiązań – przekonałam.
Barbara Stawarz-Garcia to znana specjalistka e-marketingu i komunikacji internetowej, z 13-letnim doświadczeniem w zawodzie. Mówczyni, szkoleniowiec, wykładowca uniwersytecki, autorka licznych publikacji o marketingu w Internecie; kobieta uznana w 2016 roku przez magazyn „Brief” za jedną z najbardziej kreatywnych osób w biznesie. Prowadzi agencję content marketingową Happy Content. Jej poprzednia książka „Content marketing po polsku” stała się bestsellerem i pomogła niejednemu copywriterowi, pijarowcowi i marketingowcowi w codziennej pracy.
Niedawno na rynku ukazało się drugie wydanie tej książki poszerzone o to, co w sieci wydarzyło się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.
„Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów”. Dla kogo to książka
- marketingowców
- osób zajmujących się PR-em
- osób zajmujących się komunikacją i budową marki
- social media managerów
- blogerów
- influencerów
- dziennikarzy
- właścicieli firm
„Content marketing i social media” – ciekawa konstrukcja książki
Na uwagę zasługuje ciekawa konstrukcja książki, która lepiej pozwala zobrazować czytelnikowi działania content marketingowe w Internecie, czyli tworzenie wirtualnego domu dla marki. Rozdziałów jest osiem, odpowiadają one poszczególnym pomieszczeniom w domu. Według autorki, ta metafora oddaje emocje, jakie powinny towarzyszyć nowoczesnym działaniom marketingowym.
- Kuchnia – tu został opisany wstęp do content marketingu. Jak wygląda rynek content marketingu w Polsce, jakie są mity na temat tej branży?
- Przedpokój – dowiecie się z niego, czym jest persona, jak ją budować; jak stworzyć dla niej mapę empatii. Autorka punktuje też najważniejsze cechy współczesnego konsumenta.
- Gabinet – trzeci rozdział zawiera konkretne, skondensowane porady dotyczące webritingu, czyli pisania tekstów do Internetu. Mnóstwo wiedzy o algorytmach Google’a, m-copywritingu (pisaniu tekstów na smartfony), indeksie czytelności treści, blogach, tytułach e-maili, podcastach, postach na Facebooku czy Twitterze, e-commerce.
- Jadalnia – znajdziesz tu wszystko co chcesz wiedzieć a temat strategii content marketingowej.
- Warsztat – skoro warsztat, musi być praktycznie i muszą być narzędzia. Które są najskuteczniejsze w działaniach content marketingowych? Czy wszystkie dostępne narzędzia są wykorzystywane?
- Ogród – jak skutecznie dystrybuować treści? Wszystko o recyklingu treści, SEO, zwiększaniu ruchu i growth hackingu.
- Garderoba – jeśli działając w sieci, kierujesz treści do kobiet, musisz ten rozdział dokładnie przeczytać.
- Poddasze – ostatni rozdział jest podsumowaniem całości i zapowiedzią tego, co będzie się działo w przyszłości w content marketingu.
Książka Barbary Stawarz-Garcii to poradnik pełen wartościowych treści. Autorka odwołuje się do licznych badań, podaje dane, wyniki sondaży – słowem same konkrety. Przy omawianiu budowania marki i przyciągania klientów podpiera się autentycznymi historiami polskich i światowych marek. Warto uczyć się na tych przykładach.
Poradnik jest naszpikowany wiedzą i doświadczeniem autorki. Podczas lektury nie można się znudzić.
Na stronie wydawcy książka obecnie jest w promocji i kosztuje 42,48 zł zamiast 59 zł. Polecam!