Jak odważyć się na biznes? Przedsiębiorcze Polki

Lubię czytać o tym, że komuś się powiodło. Że spełnił swoje marzenia na przekór losowi. Osiągnął sukces. Że naprawdę lubi to co, czym zajmuje się na co dzień. Spełnia się w swojej pasji. Takie historie nastrajają mnie pozytywnie i dają motywację do działania – w moim przypadku choćby do regularnego blogowania i inwestowania czasu w swoją pasję. Po lekturze „Młodej fali” jestem naładowana energią i dobrymi myślami. A dla Was mam mały prezent, ale o tym na końcu wpisu.

W książce „Młoda fala. Jak odważyć się na biznes” zostały przedstawione historie dziesięciu przedsiębiorczych kobiet, które albo rzuciły pracę na etacie, albo po prostu postanowiły swoje pasje przekuć w biznes. Są to: Ania Kruk, Kinga Dołęga Lesińska, Aleksandra Porębska, Joanna Drabent, Dominika Koczot-Mosz, Edyta Kocyk, Marta Remplewicz, Patrycja Sankowska, Anula Kołakowska i Barbara Stawarz. Śmiało można powiedzieć, że wszystkie odniosły sukces, niektóre nawet międzynarodowy, ale ich drogi wcale nie były usłane różami. Bohaterki książki borykały się z wieloma trudnościami; musiały zmierzyć się z większymi od siebie (korporacjami), z urzędnikami, z formalnościami, ze zdobyciem kapitału, albo jak Ania Kruk – powołać firmę ze zgliszczy dużej rodzinnej firmy o prawie 200-letniej tradycji.

Edyta Kocyk
Edyta Kocyk

 

10 kobiet – 10 biznesów

Każda z bohaterek reprezentuje zupełnie inną branżę – biżuteria, naturalne kosmetyki, usługi dla niekomercyjnych kin, szkoła stepowania, moda, branża PR, zaawansowane technologie IT czy content marketing. Poznajemy ich losy przed założeniem firmy, powody i moment, w którym zdecydowały się na własny biznes, wreszcie – próby zdobycia pierwszych klientów.

Kinga Dołęga-Lesińska
Kinga Dołęga-Lesińska

„Młoda fala” to obowiązkowa propozycja dla kobiet, które marzą lub poważnie myślą, żeby stanąć na swoim. Książka motywuje do działania, zachęca do przedsiębiorczości, uczy odwagi i pewności siebie. Prowadzenie biznesu jest tu przedstawione od przysłowiowej podszewki; bohaterki opowiadają o formalnościach, zdobywaniu zleceń, problemach młodych przedsiębiorców, łączeniu roli mamy z rolą bizneswoman. Choć ich firmy przynoszą zyski, nie są nastawione tylko i wyłącznie na zysk. Każdy z biznesów to pewna idea. Wszystkie panie są młode, ambitne, atrakcyjne, ale przede wszystkim – przedsiębiorcze. Dla mnie są tą ładniejszą stroną polskiego biznesu.

Jak smakuje własny biznes?

Jak rozwijały się firmy bohaterek książki, dowiecie się podczas lektury. Tutaj zaakcentuję jedynie ostatni rozdział, poświęcony Barbarze Stawarz, właścicielce agencji Content King, która osiągnęła niezaprzeczalny sukces w biznesie. Pamiętam, jak spotkałam ją na jednej z edycji konferencji Internet Beta w Rzeszowie. Śpieszyłam się, więc zapytałam ją o miejsce konferencji. Uśmiechnęła się i pokazała mi drogę. Taka dziewczyna z sąsiedztwa, ładna i miła. Tak ją zapamiętałam.

Barbara Stawarz
Barbara Stawarz

Tymczasem, jak dowiedziałam się z książki, Barbara Stawarz bardzo ciężko pracowała na swoją pozycję w branży. Kiedy osiągnęła to, o czym inni marzą, postanowiła zwolnić i zrobić sobie tzw. gap year. Postanowiła przez rok, może mniej, a może dłużej, podróżować. Zmęczona konferencjami, spotkaniami, funkcjami, uściskami dłoni powiedziała sobie stop. Z ust Basi pada warte zapamiętania zdanie: „Król jest nagi, a w trumnie nie ma kieszeni”. Czy Barbara Stawarz wróci do swojej firmy, która obecnie funkcjonuje bez niej?

W całej książce przeszkadzały mi niektóre komentarze odautorskie Pawła Oksanowicza. Niewiele wnoszą do treści, a często bywają lekko zmodyfikowanym powtórzeniem wypowiedzi jego rozmówczyń. Uważam, że powinny być krótsze i bardziej treściwe.

Uwaga, konkurs!

Mam dla Ciebie egzemplarz książki „Młoda fala”. Chcesz poczytać o blaskach i cieniach prowadzenia własnej firmy? Zainspirować się? Zobaczyć, jaką drogę trzeba przejść, żeby osiągnąć sukces? Może chciałabyś sprofesjonalizować swoją pasję rękodzielniczą? A może zastanawiasz się, w jakim kierunku powinno iść twoje blogowanie? W tej książce powinnaś znaleźć odpowiedź. Ja swoją znalazłam.

Chcesz powalczyć o książkę? Odpowiedz na pytanie: Gdybyś miała prowadzić własną firmę, to na jaki rodzaj działalności zdecydowałabyś się? A może już masz pomysł na nazwę firmy?

Odpowiedź napisz poniżej w komentarzu lub na moim fanpage’u. Na odpowiedzi czekam do poniedziałku, 27 czerwca, a potem wybiorę tę, która podoba mi się najbardziej. Ogłoszenie wyników 29 czerwca.

Młoda fala. Jak odważyć się na biznes
Paweł Oksanowicz
Wydanie 1
Premiera 16.05.2016
Cena 49 zł
ISBN 978-83-01-18519-0
s. 256, B5, opr. twarda

You may also like...